Iskolánk, mint ahogy azt korábban már megírtuk, referenciaintézmény-jelöltté vált a nyáron egy előminősítő eljárás keretében. Ezzel együtt jár a Nyugat-dunántúli Régióban létrehozott fejlesztő műhelyek közé csatlakozás.
A fejlesztő műhelyek célja, hogy a referencia-intézmények, leendő referencia-intézmények egymást erősítő szakmai együttműködésben készülhessenek fel a szolgáltatói szerepre. A fejlesztő műhelyek
célcsoportja a referencia-intézmények vezetői, pedagógusai. A pozitív előminősítéssel rendelkező referencia-intézmény jelöltek az Előzetes együttműködési megállapodásban vállalták, hogy, meghatározott számban fogadják –referencia területüknek megfelelően- a hospitáción résztvevőket, kidolgozzák az intézménylátogatás feltételeit, részt vesznek a hálózati tanulási formák, műhelykonferenciák térségi, regionális, országos eseményein mintaértékű pedagógiai gyakorlataik széles körű bemutatása céljából. A fejlesztő műhelyek a régió 3 megyéjében egy-egy helyszínen valósulnak meg, biztosítva a területi lefedettséget.
A Nyugat-dunántúli Hálózatkoordinációs Központ segítségével több ilyen fejlesztő műhely mutatkozik be decembertől kezdve. Az első ilyen bemutatók egyikén, a Gyárvárosi Általános Iskola bemutatónapján mi is részt vettünk.
A sikeres intézménybemutatás után képet kaptunk a tehetségfejlesztésben jártas iskola munkájáról, Tehetség Pont-hálózatban zajló tevékenységéről.
Ezt követően párhuzamosan egy német órát és egy tehetséggondozó szakköri foglalkozást láthattunk. Mindkét esetben jó példákat, módszereket láttunk a tehetséges diákok fejlesztésére, informatikai eszközök használatára, kooperatív munkára.
Célunk, hogy minél több kolléga megjelenjen egy-egy ilyen eseményen, hogy aktív kapcsolat alakuljon ki haonló célokat kitűző iskolák között. Terveink között szerepel hasonló bemutatóórák szervezése.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Írd le véleményed, moderálás után kitesszük!