2010. július 25., vasárnap

Kompetenciamérés 2009. - Az eredmények elemzése III.

2. 8. évfolyam

A mérést megíró évfolyamon két osztály volt, az „a” jelűbe 19, a „b” jelűbe 20 tanuló járt. SNI-s tanuló 2 fő volt, ők nem szerepelnek az elemzésben. HHH-s diák összesen 4 volt. Minden tanuló kitöltötte a CSHI-kérdőívet, de csak 35-é volt értékelhető.

A) Matematika

Ezen a kompetenciaterületen hasonló eredményt értek el a diákok, mint a hatodik évfolyam. Az országos átlaghoz (484 pont) viszonyítva sem jobb, sem rosszabb az eredmény; 472 pont a 455-492 pontok közötti konfidencia-intervallumon belül. A közepes községi eredmény azonban 460 átlagpont, így enyhén jobb az eredményünk. A hatodik évfolyam eredményénél tehát egy kicsit jobb.

A szignifikánsan jobban teljesített iskolák száma országosan 871, míg közepes községek csoportjában 134. A lényegesen rosszabbul teljesítők száma országosan 797, közepes községek közül pedig 287. Ezzel a közepes községek iskolái közül a középső harmad felső részén helyezkedünk el.

A CSHI vizsgálata során a szakemberek 467 pontot jósoltak nekünk, amit gyakorlatilag egy kicsit léptük túl. Tehát a várakozásoknak megfelelően teljesítettünk. Enyhén magasabban helyezkedik el iskolánk, mint ahogyan azt a regressziós egyenes átlaga adná.

8. osztály; matematika

2001[1]

2003[2]

2004

2006

2007

2008

2009

Elért pontszám

464

39%

464 – 51,5%

445 – 49,4%

442 – 55,3%

465 – 58,1%

472 – 59%

Országos átlag

41%

500 – 55,5%

494 – 54,8%

491

497

484

Községi iskolák átlaga

449

36%

473 – 52,5%

465 – 51,7%

469

473

460

Közepes községi iskolák átlaga

409

36%

475 – 52,8%

465

473

459

Telephelyük tényleges eredménye a CSHI-index alapján

463

470

481

472

472

Várható eredmény a községi telephelyekre illesztett CSHI-index alapján

465

472

481

474

467

A korábbi eredményekkel összehasonlítva folyamatos az enyhe emelkedés. Az országos adatokat figyelve a 2009-es mérés a többi iskolának is gyengébben sikerült, hiszen az országos átlag is alacsonyabb. Ehhez képest tartós a folyamatos emelkedés. A 2007. évi mélyponthoz viszonyítva 30 ponttal értünk el többet.

A kompetenciamérések folyamatosságának egyik haszna, hogy a fejlődési ívet is ábrázolni tudja. Összehasonlítható ugyanis a korábban megírt hatodikos eredmény a mostani nyolcadikos eredménnyel. A 2007-ben megírt hatodikos kompetenciamérés eredménye az előző fejezetben szerepelt, és negatív csúcsként említettem. Akkor ugyanezek a diákok 446 átlagpontot értek el, amihez képest a 472 már fejlődés. A képességszintek alakulásában elmondható, hogy több diák került a 2. és a 3. szintre, mint 2007-ben, viszont vannak olyan diákok is, akik visszaestek az 1. szint alá. 2007-ben ugyanis nem volt senki sem az 1. szint alatt.

matematika

2007 – 6. évfolyam

2009. – 8. évfolyam

1. szint alatt

0%

10,8%

1. szint

5 - 14%

35,1%

2. szint

11 - 32%

43,2%

3. szint

13 - 37%

10,8%

4. szint

6 - 17%

0%

A két osztály eredménye között nem sok különbség mutatkozik, a „b” jelű osztályban nagyobb a gyerekek szóródása, nagyobb a különbség a legjobb és legrosszabb eredmény között.


[1] 5. osztályos adat!

[2] 6. osztályos adat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Írd le véleményed, moderálás után kitesszük!