2. 8. évfolyam
A mérést megíró évfolyamon két osztály volt, az „a” jelűbe
A) Matematika
Ezen a kompetenciaterületen hasonló eredményt értek el a diákok, mint a hatodik évfolyam. Az országos átlaghoz (484 pont) viszonyítva sem jobb, sem rosszabb az eredmény; 472 pont a 455-492 pontok közötti konfidencia-intervallumon belül. A közepes községi eredmény azonban 460 átlagpont, így enyhén jobb az eredményünk. A hatodik évfolyam eredményénél tehát egy kicsit jobb.
A szignifikánsan jobban teljesített iskolák száma országosan 871, míg közepes községek csoportjában
A CSHI vizsgálata során a szakemberek 467 pontot jósoltak nekünk, amit gyakorlatilag egy kicsit léptük túl. Tehát a várakozásoknak megfelelően teljesítettünk. Enyhén magasabban helyezkedik el iskolánk, mint ahogyan azt a regressziós egyenes átlaga adná.
8. osztály; matematika | 2001[1] | 2003[2] | 2004 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 |
Elért pontszám | 464 | 39% | 464 – 51,5% | 445 – 49,4% | 442 – 55,3% | 465 – 58,1% | 472 – 59% |
Országos átlag | | 41% | 500 – 55,5% | 494 – 54,8% | 491 | 497 | 484 |
Községi iskolák átlaga | 449 | 36% | 473 – 52,5% | 465 – 51,7% | 469 | 473 | 460 |
Közepes községi iskolák átlaga | 409 | 36% | 475 – 52,8% | 465 | | 473 | 459 |
Telephelyük tényleges eredménye a CSHI-index alapján | | | 463 | 470 | 481 | 472 | 472 |
Várható eredmény a községi telephelyekre illesztett CSHI-index alapján | | | 465 | 472 | 481 | 474 | 467 |
A korábbi eredményekkel összehasonlítva folyamatos az enyhe emelkedés. Az országos adatokat figyelve a 2009-es mérés a többi iskolának is gyengébben sikerült, hiszen az országos átlag is alacsonyabb. Ehhez képest tartós a folyamatos emelkedés. A 2007. évi mélyponthoz viszonyítva 30 ponttal értünk el többet.
A kompetenciamérések folyamatosságának egyik haszna, hogy a fejlődési ívet is ábrázolni tudja. Összehasonlítható ugyanis a korábban megírt hatodikos eredmény a mostani nyolcadikos eredménnyel. A 2007-ben megírt hatodikos kompetenciamérés eredménye az előző fejezetben szerepelt, és negatív csúcsként említettem. Akkor ugyanezek a diákok 446 átlagpontot értek el, amihez képest a 472 már fejlődés. A képességszintek alakulásában elmondható, hogy több diák került a 2. és a 3. szintre, mint 2007-ben, viszont vannak olyan diákok is, akik visszaestek az 1. szint alá. 2007-ben ugyanis nem volt senki sem az 1. szint alatt.
matematika | 2007 – 6. évfolyam | 2009. – 8. évfolyam |
1. szint alatt | 0% | 10,8% |
1. szint | 5 - 14% | 35,1% |
2. szint | 11 - 32% | 43,2% |
3. szint | 13 - 37% | 10,8% |
4. szint | 6 - 17% | 0% |
A két osztály eredménye között nem sok különbség mutatkozik, a „b” jelű osztályban nagyobb a gyerekek szóródása, nagyobb a különbség a legjobb és legrosszabb eredmény között.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Írd le véleményed, moderálás után kitesszük!