2011. június 3., péntek

Első és második osztályos kirándulás

2011.06.01-re virradó éjjel sok elsős és 2.-os nem sokat aludt.Mindenki izgatottan várta a kirándulást Ravazdra.Talán jó idő is lesz!-bizakodtunk.Győr környékén már kevésbé.Egyre jobban megeredt az eső.Megérkeztünk az erdei iskolához.Pocsolya mindenütt - esik.Szomorkásan,de azért kíváncsian szálltunk le a buszról.Kedvesen fogadtak bennünket.Ismerős és kedvenc foglalkozással kezdhettünk,ehettünk.Persze a többség a chipsnek és az édességnek esett volna neki azonnal,de Eszter néni azt mondta, majd csak ha szendvicset ettek.Ezt páran annyira komolyan vették ,hogy azonnal megették az egész napi szendvics mennyiséget,hogy ne legyen akadálya a chips evésnek.A bőséges reggeli alatt még a nap is kisütött.A ravazdi program két csoportban bonyolódott.A 2.-asok reggeli után elindultak túrázni.Az elsősök egy interaktív előadáson vettek részt.Ügyesen megoldottuk - néha kisebb vita után - mi való a túrahátizsákba .Érdekes módon a chips mindenki szerint egészségtelen (vajon miért van tele vele mégis minden zsák?),az uborka egészséges most mégis jobb félni..., telefon felesleges,de mi van ha segítséget kell hívni?
Csodálkoztunk mennyi szarvas fajta él Magyarországon ,de rénszarvas mégse.Pedig mi csak őt ismertük.És mi van akkor a Mikulással....
Sok érdekeset hallottunk és tapasztaltunk.Ezután elindultunk a nagy túrára.A kevés kis emelkedő is nehezére esett a síkvidéki embereknek,mondanám gyerekeknek.Azért hamar elértük a kilátót.Mindenki felmászott a tetejére és gyönyörködtünk a tájban.A tisztáson szép, színes képet készítettünk virágokból.Az erdőben madárfészkeket néztünk túravezetőnkkel.Egyikben apró ,pici tojásokat is láttunk.Ebéd után megtekintettük a tájházat.Sok érdekes,fura tárgyat láttunk.Egy vasalóról kiderült,hogy nem is vizet tesznek bele,ahogy néhányan gondolták,hanem szinte hihetetlen:szenet, faszenet.A neve sem gőz vasaló,hanem faszenes vasaló.
A ravazdi kirándulás utolsó érdekessége Béla király kútja.
A feljegyzések szerint IV. Béla király 1241-ben a tatárok elől menekülve megpihent a pannonhalmi kolostor alatti völgyben és minden bizonnyal ivott is a forrás vizéből.
Ezt a vizet csoda víznek is mondják, mesélte Viki néni a túravezetőnk.A lányok ,ha isznak a vízéből sűrű lesz a szemöldökük.A fiúknak pedig a bajuszuk.Lelkesen ittunk is a szép tiszta forrásból.Van aki még a kis testvérének is vitt,hagy legyen neki is sűrű bajusza.
Ezután újból találkoztunk a másodikosokkal.Ők is ugyanezt nézték meg, csak más sorrendben.
Nagyon jó volt ez a kirándulás. Sokat tanultunk a természetről.
De várt még ránk a fagyizás Nyúlon.Ez volt csak a hab a tortán.Végre a pénzünket is költhettük.Igaz 4-5 gombócos fagyit a tanító nénik nem engedtek vásárolni,csak 2-t vehettünk.Azért szerencsére más is volt a fagyizóban.Igaz füstölős rágó csak addig míg mi oda nem értünk.Mindent megvettük.
Hazafelé nagyon jókedvünk kerekedett.Szinte mindenkiből előbújt a dalos pacsirta. Kimléig a Mizu,mizu......Két kicsi legót énekeltük a tanító nénik és a Krisztofer örömére.