2011. május 31., kedd

Országjárás 2011. 1. nap – Gyöngyös, Kékes, Egeres

Az idei tanévben is sikerült megszervezni a hetedik osztályosok Országjárását, ami egy három napos észak-magyarországi túra. A kimlei iskola évtizedek óta szervezi e kirándulást hetedikeseiknek, általában 3 napra, de volt ötnapos kirándulás is. Idén – anyagi korlátokra figyelve – három napos túrát szervezett az osztályfőnök: Király Tamásné, Kriszti néni. Kísérőként Dániel Erika, aki magyart tanít az egyik csoportnak, és Csizmazia Roland, igazgatóhelyettes – történelem és földrajz tanáruk – ment el e túrára.
Kezdetben jól indult minden, mert beértem Mosonmagyaróvárra, ahol felvett a kirándulóbusz, és innen mentünk volna Kimlére a gyerekekért. Aztán hamar megijesztett minket Norbi, a sofőr, mivel tovább nem tudott menni. A hideg időjárás miatt ugyanis befagyott, eltömődött a kézifék egyik szelepe, és amikor kiengedett, visszamentünk a telephelyre megszerelni. Csak 1 órát késtünk az indulással – úgyhogy gyors volt a szerelés. De aztán nem volt semmi baj a busszal.
Az egy órás késés miatt viszont Budapesten lekéstük a csúcsforgalmat, így gyorsabban átjutottunk, mint vártuk. Gyakorlatilag behoztuk a lemaradást, és jöhetett a gyöngyösi Mátra Múzeum.

„Reggel hatkor várni kellet a buszra 1 órát késett. Elsőnek Gyöngyösre mentünk ahol
volt egy mamut csontváz nagyon nagy volt.” Zsebedics Péter

„Reggel 7-kor indultunk el a várva várt kirándulásra úgynevezett országjárásra. Mindenki
nagyon izgatott volt az út alatt. Busszal mentünk, a busz kényelmes és tiszta volt. Elsőnek Gyöngyöst tekintettük meg. Gyöngyösön a Mátra Múzeum felé vettük az irányt. A Mátra Múzeumban a Mátra hegység Állat-és Növényvilág érdekességeit tekintettük meg. Nagyon érdekes volt nekem ez volt az egyik kedvencem.” Janó Regina

„Az első megálló Gyöngyösön volt egy múzeumban. Ott láttunk mamut csontvázat és fegyvereket, kitömött állatokat és mindenféle népviseleti ruhát.” Ricze József
Felkerestük hazánk legmagasabb pontját is, ami nem a Kékestető, hanem a Kékestetői TV-torony. Volt, aki lifttel mehetett, volt, aki gyalog, de végül is magasabban voltunk, mind eddig bármikor. A bátrabbak még ki is mertek hajolni, sőt egy-két bátor legény még ki is próbált mászni.
Aztán jött a lesétálós túra. Ezt nem hagyhattuk ki! Erika néni és Roland bácsi vezetésével a sípálya füves domboldalán futott le a csapat. Legtöbben gyakorlatilag lerohantak a lejtőn, ami másnap nagyon erős izomlázat okozott. De ezt még akkor hiába mondtuk!
Lefutottunk!
A liftben szorongva

„Utána mentünk Kékestetőre ott felmentünk a TV-toronyba, ami kb.150 méter magas volt. Amikor felértünk nagyon szép látvány, volt a kilátás. Amikor végeztünk a TV-toronnyal akkor megtettünk egy rövid túrát a sípályán. Amikor leértünk ott várt minket a busz.” Hodási Vanessza

„Aztán mentünk Egerbe ott voltunk az egri várba utána a Minareten és a Bazilikán, ahol éppen mise volt utána a Marcipán múzeumban aztán csoportokban elmentünk szabadprogramra. Vacsora Egerben volt az Expressz étteremben 19 órakor.” Ricze Ádám

„Egerben az egri vár,a kazamata-rendszer,a minaret, a marcipán-múzeum és az egri bazilika megtekintése volt a cél. Az egri várban sok érdekességet láttunk. Egy idegenvezető vezetett minket körbe a várban. Az egri Marcipán Múzeum volt a legeslegjobb,mert azon a helyen annyi ember annyi munkáját nézhettük meg,hogy az elképesztő. Az egri minaret legtetejére is felmászhattunk. Magasan voltunk, de nagyon élvezetes volt. Ezután a kis kirándulás után jött mindenki nagy kedvence:az egy órás szabadprogram. Sokan kisebb-nagyobb csoportokban jégkásáztak, fagyiztak, butikokat, boltokat nézegettek,MC Donalds-ba mentek. Ez az egy óra sajnos nagyon gyorsan elment. Aztán mindenki a Dobó téren várakozott a tanárokra. Amikor már mindenki startra készen állt, elindultunk megtekinteni az utolsó nevezetességet Egerben, az egri bazilikát. Nagyon szép volt. Aztán elmentünk vacsorázni az Express önkiszolgáló étterembe. Sült krumpli volt párolt szelettel,de aki akart, káposztasalátát is kérhetett hozzá meg mártást. Aztán elindultunk Felsőtárkányra a szállásunkra.” Janó Regina

„A vár nagyon szép volt. Aztán mentünk a Minaret toronyhoz a 200 méter volt. Utána mentünk Bazilikába a templomba. Ott 10 percet voltunk és utána kiültünk a lépcsőre pihenni és 2-3 lány kiselőadást tartott, amit szépen meghallgattunk. Azután mentünk a Marcipán Múzeumba. Az volt a legszebb látvány ott szinte minden marcipánból,volt. Leghátul voltak szobák az egész marcipánból volt még a padló is. Nagyon szép volt. Aztán amikor ott végezünk körbenéztünk mindenhol,volt szabadprogram és ott lehetett venni fagyit, jégkását egyéb dolgokat. Aztán 7-kor mentünk Egerbe vacsorázni az Expressz Étterembe. A vacsora nagyon finom volt, magunknak kellett tálalnunk az ételt. A vacsora után mentünk a szállásra Felsőtárkányra.” Hodási Vanessza
A busz
A szálláson megindult a rohangálás. Gyakorlatilag este 11 óráig nem csináltak mást a diákok, csak az egyik faházból a másikba rohangáltak. Még a nagy hideg (3 fok volt éjjel!), meg az erős szél sem zavarta őket, pizsamában, hajmosás utáni vizes hajjal, kis gatyában szaladgáltak egymáshoz. Ezt elégeltük meg 11-re, és mindenkit beparancsoltunk a szobájába.
De reggel fél hatkor már ki akartak törni helyükről a kipihent kirándulók. Jött a második nap! (folyt. köv.)