Az elmúlt évek hagyományát folytatva ebben a tanévben is
megrendezték az Országos Szorobán Versenyt. A területi versenyről magas
pontszámmal bekerült kimlei gyerekek itt is bizonyítottak. Április 21-én,
Budapesten, a Kertvárosi Általános Iskolában ismét harcba szálltak az idővel,
és megmérkőztek a vetélytársakkal. Gondolkodtató feladatokban, fejszámolásban,
szorobánnal való számolásban, szorzásban és osztásban jeleskedtek.
A döntőn összesen 385 diák indult - természetesen
korosztályos bontásban.
A rangos eseményen
részt vett a Magyar Szorobán Társaság elnöke,Mátyásné Kokovay Jolán is. Az
ország számos városából, kis településéről, sőt a Felvidékről is érkeztek
versenyzők. Az országos versenyen csak a területi selejtezőkön legalább 80 százalékot
teljesítő tanulók vehettek részt.
A Kimle Nemzetiségi Iskola növendékei remekül teljesítettek; Sipőcz Jázmin 6.osztályos diák bronzérmes lett,97%-os teljesítménnyel. s őt hét kimlei követett a negyedik helyen, 90% feletti teljesítménnyel:-2. osztályból Kurucz Péter és Weidinger Máté. 6. osztályból Bekő Zsuzsanna, Deli Máté, Németh Henrietta, Paulik Cintia és Veress Lili. 88%-kal 5. helyezést ért el a másodikos Vali Petra és a hatodikos Megyimóri Szabina. 6. lett Király Éva negyedikes és Dániel Bianka 6.osztályos. 8. helyen végzett Élő Marcell 2.-os kisdiák.
A Kimle Nemzetiségi Iskola növendékei remekül teljesítettek; Sipőcz Jázmin 6.osztályos diák bronzérmes lett,97%-os teljesítménnyel. s őt hét kimlei követett a negyedik helyen, 90% feletti teljesítménnyel:-2. osztályból Kurucz Péter és Weidinger Máté. 6. osztályból Bekő Zsuzsanna, Deli Máté, Németh Henrietta, Paulik Cintia és Veress Lili. 88%-kal 5. helyezést ért el a másodikos Vali Petra és a hatodikos Megyimóri Szabina. 6. lett Király Éva negyedikes és Dániel Bianka 6.osztályos. 8. helyen végzett Élő Marcell 2.-os kisdiák.
Az országban huszonkét éve egyre több iskolában folyik a
szorobán oktatása.
A Kimle Nemzetiségi Általános Iskolában az 1992/93-as tanévben kezdődött ennek a speciális, Japánból származó számolóeszköznek az oktatása a matematika órán, és szakkörön.
Japánban a szorobán használatát speciális iskolákban tanítják, elsősorban a kiemelkedő képességű gyermekek számára. Azonban a szorobán segítségével még a közepes, sőt a gyenge képességű gyerekeknél is sokkal könnyebben kialakítható a szám- illetve a helyiérték fogalom. Felsőbb évfolyamokon ez az eszköz hozzásegít a mértékváltás begyakorlásához, annak elmélyítéséhez illetve a fejszámolás felgyorsításához és biztonságosabbá tételéhez. Emellett a szorobán használata önfegyelemre, nagyobb figyelemkoncentrációra is nevel.
A Kimle Nemzetiségi Általános Iskolában az 1992/93-as tanévben kezdődött ennek a speciális, Japánból származó számolóeszköznek az oktatása a matematika órán, és szakkörön.
Japánban a szorobán használatát speciális iskolákban tanítják, elsősorban a kiemelkedő képességű gyermekek számára. Azonban a szorobán segítségével még a közepes, sőt a gyenge képességű gyerekeknél is sokkal könnyebben kialakítható a szám- illetve a helyiérték fogalom. Felsőbb évfolyamokon ez az eszköz hozzásegít a mértékváltás begyakorlásához, annak elmélyítéséhez illetve a fejszámolás felgyorsításához és biztonságosabbá tételéhez. Emellett a szorobán használata önfegyelemre, nagyobb figyelemkoncentrációra is nevel.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Írd le véleményed, moderálás után kitesszük!