Iskolánkban már 2006 óta folyik kompetenciaalapú oktatás, ami gyakorlati készségek fejlesztését, olvasás-írás megértés szintjén való alkalmazását, matematikai készségek fejlesztését jelenti. No persze a kompetenciafejlesztésről is nagy vita folyik oktatáskutatók között – ki ezt, ki meg azt a módszert követi.
A modern pedagógiai fogalmak, kifejezések közötti eligazodást kívánom segíteni azzal, hogy időről – időre bejegyzésekben bemutatok egy két, nálunk már használt módszert.
Kezdjük azzal, hogy ez nem is annyira újkeletű dolog, hiszen korábban is előfordultak már kísérletezések ilyen témában korábban is. Csoportmunka, páros munka, kiselőadás korábban is szerepelt a tanárok repertoárjában, de most új szemszögből alkalmazzuk.
MI az a kompetencia? Készségek és képességek együttes rendszere. Ez így nem igazán érthető, gondolom. Ezért inkább körülírom: azok az alapok, amivel képesek vagyunk önállóan eligazodni a világban. Tudunk olvasni - de érteni is kell azt, tudunk számolni – de ezt használnunk is kell pl. a hitelkamat kiszámításánál, hogy ne verjenek át könnyedén a pénzintézetek.
Na majd még folytatjuk!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Írd le véleményed, moderálás után kitesszük!