2013. május 25., szombat

Éjjel-nappal Kőszeg / 2 éjjel-2 nappal Kőszeg/

Hónapok óta készültünk erre a kirándulásra. Ildikó  néni mindent megszervezett. Már csak a jó időről kellett volna gondoskodni.Eleinte még egész jót ígértek az égiek ,vagyis az időjárás jelentések,aztán egyre romlott a helyzet. Eljött május 22.-e.Néhányan már szerdára virradó éjjel sem aludtak.Persze még csak az izgalomtól.Nem tudták még , ezt igen rosszul tették. Kellemes időben indultunk útnak, rendhagyó módon vonattal.Az utazás a tervek szerint haladt. Minden vonaton volt kényelmes helyünk,csatlakozásokat pontosan elértük.Kedvünket kedves ,ámbár kissé katonás vagy éppen  vicces kalauzok fokozták.Kőszegi állomáson  a napsütés és az égen gyülekező felhők mellett a panzió kedves tulajdonosa fogadott bennünket.Az utóbb említett úr kocsival érkezett ,a csomagjainkért jött.Szerette volna ,ha berakjuk őket a csomagtartóba.Hát kicsit csalódott. A hosszú úton összenőttünk bőröndjeinkkel ,táskáinkkal ,így a többség úgy döntött nem válik meg tőle főleg egy idegennek.Így is odaértünk a szállás helyünkre. Boldogan foglaltuk el szobáinkat. /A bátrak táskája is megérkezett ./ Mindenki lelkesen ismerkedett a hellyel. Ezt kissé megzavarta tanáraink Kőszeg  és múzeum iránti szeretete és el kellett indulnunk a városba.Tényleg szép hely. A galambokat különösen kedveltük.Elmentünk a várba. Sajnos ez jelenleg nem látogatható, csak a benne működő marcipán múzeum.Múzeum látogatásban rendkívül jók vagyunk.Hihetetlen gyorsasággal meg tudunk ˝nézni˝mindent. Persze igyekeznünk kellett ,mert várt ránk egy marcipán ajándékbolt. A vásárlást mégse lehet elkapkodni! Na és utána az íjazás sem volt semmi! És a fődíj a pontos célzónak egy teljes adag somlói volt.Céloztunk is kitartóan.Még a közben megérkező zápor sem vette el kedvünket.Csak lőttünk és lőttünk,míg a tanár nénik nem bírták tovább és fedél alá nem kergettek bennünket.Akkor már jég is potyogott az égből. Azért Zsoltikának sikerült megszerezni a somlóit ,mert eltalálta a céltábla közepét.A várkapu védelmében vártuk ki az eső végét.Itt sajnálattal˝ értesültünk róla ,hogy a rossz időre való tekintettel az interaktív városnéző kiállítás elmarad.Ildikó néni, Saci néni, Bori néni a Hősök tornyában lévő kiállítással próbálta vigasztalni az emiatt  szomorú gyerekeket.Sok emeletet mentünk fel, közben kiállítás is volt.Azért hamar felértünk. Ott kimehettünk az erkélyre ahol a város látképében gyönyörködhettünk.vannak akik érdekes dolgokat is csináltak.Mire leértünk megérkezett mégis az idegenvezető és megtartotta az interaktív kiállítást.Hát a kitörő lelkesedésről most nem beszélünk.A feladatokat a Szabináék csapata ügyesen megoldotta.Hazafelé vásárolhattunk a TESCO-ban.A finom vacsora után sokan a városba készültünk az Ildikó nénivel.5-en el is mentek. Nekik ez nagyon tetszett. A panzióban maradtak sem unatkoztak. Játszottunk az udvaron hintáztunk.8 körül szinte mindenki visszavonult a szobákba,mert kezdődött a legfontosabb , a kihagyhatatlan Éjjel - nappal Budapest.Utána következett az éjjel Kőszeg.Volt minden.Még unoztunk is. Szerettünk volna soká ébren lenni ,de Ildikó néniék mindent bevetettek.Ők győztek.Tovább ébren tudtak maradni.Na majd holnap.........