TÉMA: TÁMOP 3.1.7.-11/2-2011-0367. számú projekt
megkezdése
PROJEKT
CÍME: Minőségi szolgáltatói szerep kialakítása a kimlei Nemzetiségi Általános
Iskolában
A kimlei
Kimle, Ásványráró Közoktatási Intézménye pedagógusai újabb projektbe vágnak
bele. A tavalyi eszközfejlesztés után 2012-ben továbbképzések segítségével a
kistérség nevelési intézményei közötti hálózatépítéshez, adaptív tanulási
lehetőségek megszervezéséhez, horizontális kapcsolatok kialakításához kapnak
támogatást, illetve új típusú felsőoktatási gyakorlóhellyé kíván válni az
intézmény, ami lehetőséget kínál a pedagógusképzésben való megjelenésre.
A projektmenedzser bemutatja a projektet |
A 2012.
áprilisától induló, nyolc hónap alatt lezajló projekt megvalósítására 3,9
millió forintot ad támogatásként a magyar állam és az Európai Unió. A 2010-ben
kezdődő munka során először referenciaintézmény-jelöltté vált az iskola, majd
2011-re elkészült az intézményi fejlesztési terv, mely magába foglalja a
pályázat megvalósításához, és a referencia-intézményi cím elnyeréséhez
szükséges képzések sorrendjét, mennyiségét. A pályázat támogató döntése idén
áprilisban született meg, egyelőre egyedüliként a mosonmagyaróvári
kistérségben. Ezáltal 1,5 millió forintot képzésekre, 1,06 millió forintot
pedig eszközbeszerzésre fordíthat az intézmény.
A projekt
nyitórendezvényét 2012. június 7-én rendezték Kimlén, ahol megjelentek a
környék pedagógusain kívül a Győr-Moson-Sopron Megyei Szakképzés-szervezési
Társulás mosonmagyaróvári munkaszervezetének képviselője, a szakmai szolgáltató
képviselője, önkormányzati és képviselőtestületi tagok, valamint a Széchenyi
Programiroda képviselője.
Az pályázat
céljait a projektmenedzser, Csizmazia Roland mutatta be, aki rávilágított arra
a tényre, hogy a jelenlegi helyzetben az iskolák között inkább a vetélkedés,
egymás diákjainak elszívása zajlik, így kevés a pozitív, előremutató kapcsolat
az intézmények között. Pedig egymástól sok hasznos gyakorlati megoldást,
eredményes kezdeményezést tanulhatnánk, amivel fejlődhetne a térség oktatási
szemlélete, hatékonysága. E pozitív, hálózati kapcsolatok kialakításának
motorja szeretne lenni az intézmény. Másik fontos terület az új típusú
felsőoktatási gyakorlóhellyé válás támogatása, mivel intézményünk több,
gyakorló pedagógus-jelöltet is fogadott már. Nemzetiségi iskolaként lehetőséget
nyújtunk német és horvát szakos tanárjelölteknek kötelező tanítási gyakorlatuk
elvégzésére, hiszen e területen kevés a lehetőség. Mentorpedagógusként Baán
Józsefné és Dániel Erika segíti e munkát és felkészülést, akik szintén e
projekt megvalósításában kapnak képzést e témában.
A mosonszentmiklósi iskolát Molnár Gábor mutatta be |
Bemutatkozási
lehetőséget kaptak a térség intézményei is, mellyel csak a mosonszentmiklósi
Széchenyi István Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény élt.
Az iskola pedagógusa, Molnár Gábor ismertette az eddig elért eredményeket,
pályázati fejlesztéseket, az épület újjáépítésétől kezdve a tanulói
laptop-programon át a referenciaintézmény-jelöltségig.
A képzéseket adó szervezet nevében Kákonyi Ágnes érkezett |
A szakmai
szolgáltató részéről Kákonyi Ágnes, az Eötvös József Pedagógiai Szolgáltató
Intézmény képzési igazgatója ismertette a képzési kínálatokat, az intézményben
lezajló továbbképzéseket. A pályázat erre 1,5 millió forintot ad. A képzések
között lesz tantestületi és egyéni is, amin a tanári kompetenciák fejlesztése
történik projektmódszerekkel.
Varga Imre, a Széchenyi Programiroda referense |
Az újabb
pályázati lehetőségeket a Széchenyi Programiroda referense, Varga Imre mutatta
be, köztük a várható innovatív iskolák fejlesztésének vagy az egészséges életre
nevelés programjának pályázati konstrukcióit.
A rendezvény
minden megjelent vendégnek nyújtott hasznos információkat, pályázati tippeket,
tanácsokat, de máris betöltötte a pályázatban foglalt célokat, hiszen
kapcsolatok kialakítására, egyéni kompetenciák fejlesztésére adott lehetőséget
e pár óra alatt is.
Csizmazia Roland, projektmenedzser
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Írd le véleményed, moderálás után kitesszük!