2010. szeptember 27., hétfő

Iskolánk mint referencia-intézmény

Iskolánk 2010. júniusának végén kezdte el felkészülését a referencia-intézményé válásra, melynek első lépése, az előminősítés megtörtént. Ennek eredményeképpen augusztusban egy szakértőkből álló csoport vizsgálta át legfontosabb dokumentumainkat, iskolánk elért eredményeit, és ez alapján előzetesen alkalmasnak találta a referencia-intézménnyé válásra. Ezt a címet hosszú felkészülés és sok továbbképzés után egy később kiírt EU-s pályázat támogatásával érhetjük el.

Iskolánk tehát előminősített referencia-intézmény jelölt. De mi is az?

Egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szervezeti innovációval rendelkező, és ezt szolgáltatásaiban publikálni, valamint átadni képes intézmény.

Hogyan kell ezt elképzelni?

A 2006-ban megnyert HEFOP 3.1.3 számú pályázatra alapozva, az ott szerzett minőségi előnyt továbberősítve kívánjuk referencia-intézményként segíteni a többi iskolákat, tapasztalatainkat átadni, bemutatóórák, előadások és szakmai napok szervezésével. Ehhez a korábban említett pályázattól várjuk a támogatást.

A következő felsorolás bemutatja, hogy mit várnak el egy referencia-intézménytől

· Befogadó, és az egyéni fejlődést biztosító oktatás-nevelés eljárásait érvényesítő pedagógiai módszereket alkalmaz.

· Pedagógiai munkájában megjelenik a kompetencia alapú nevelés-oktatás tartalmainak és módszereinek alkalmazása.

· Munkakultúráját nyitott nevelési-oktatási környezet jellemzi: a szülőkkel, a civil szervezetekkel, és a helyi társadalommal kiépített partnerkapcsolatai erősek. Vezetése és tantestülete egyaránt elkötelezett a referenciaintézménnyé válás folyamatában, a szolgáltatás feladataiban.

· Folyamatos önfejlesztésre kész, önértékelési rendszert működtet, vállalja a külső értékelésben való konstruktív részvételt.

· Kidolgozott külső-belső szakmai kapcsolati formákkal rendelkezik.

· Szervezeti kultúrájára, pedagógiai gyakorlatára jellemző a team-munka és a pedagógusok közötti aktív együttműködés.

· Az IKT eszközöket (infokommunikációs eszközök, azaz interaktív táblák, számítógépek stb.) és módszereket a pedagógiai programjában foglaltak szerint alkalmazza, valamint iskola esetén használ valamilyen iskolai adminisztrációs és ügyviteli szoftvert.

· A fenntartó biztosítja és támogatja a referenciaintézményi működés lehetőségét.

· Az intézmény az általa megjelölt referenciaterületen minimum kétéves gyakorlattal rendelkezik.

· Szolgáltatásaiban vállalja a továbbképzés, a mentorálás, a hospitálás lehetőségeinek biztosítását, valamint a partnerintézmény fejlesztési folyamatának igény szerinti támogatását.




Iskolánk két területen vállalta ezt a szerepet:

- Kompetencia alapú nevelési, oktatási, programot átfogóan, mintaadóan alkalmazó intézmény, referenciahely

- Bármely referenciaterületen regisztrált intézmény új típusú felsőoktatási gyakorlóhelyi, partnerintézményi minősítést is szerezhet, amennyiben ezen szolgáltatás nyújtására felkészült.


Az előminősítést az Educatio Kft., valamint a Nyugat-Dunántúli Hálózatkoordinációs Iroda munkatársai végezték 2010. augusztus 8-án.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Írd le véleményed, moderálás után kitesszük!